Eipä tullut pakattua tänäänkään ...Pikkusisko soitti aamulla yhdeksän aikoihin ja herätti mut makoisista unista. Pyysi mukanaan Porvooseen kiertelemään...sanoin ensin pakkaavani, mutta hetken mietittyäni päätin lähteä mukaan.

Ilma oli sumuinen ja kolea, kuten alla oleva kuva todistaa...

Kiertelimme vanhassa kaupungissa kaikissa niissä ihanissa pikku putiikeissa...kävin Kynttiläkamarissa ostamassa nauhoja tonttuaskarteluja varten ja  Riimikosta ajattelin ostaa lisää pikkukoreja, mutta ne olivat juuri nyt loppu ja uusia tulee sitten keväällä. Olipa mukavaa kerrankin kierrellä ihan rauhassa ilman lapsia ...joulu oli jo saapunut lähes jokaiseen puotiin ja jouluihmisenä olin ekstaasissa hypistellessäni niitä kaikkia ihanuuksia, joita puodeissa oli .

Huomenna sovin meneväni Elinan kanssa heti aamusta lenkille ja sen jälkeen jatkan taasen urakkaani...seuraavana vuorossa erinäisten papereiden setvimistä ja lajittelua (vihoviimeistä hommaa, mutta joskushan sekin on tehtävä) .

Tiedättekö, mun ketutuskäyrä on pysytellyt suhteellisen alhaalla viime aikoina, mutta nyt alkaa taasen pikkuhiljaa ketuttaa ja siis oikein satasella ...oon nyt yrittäny saada jotain tolkkua mun esimiehen sanoista ja tekemisistä jo pidemmän aikaa, mutta en ole päässyt puuta pidemmälle. Kerroinhan jo aiemmin, että meidän tilanteessamme työnantajan pitää maksaa meidän yhtiövastikkeet uudessa kodissa sen aikaa, kun me vielä asustelemme täällä muualla. Juu ja asia ei ole mennyt niin kuin sen olisi pitänyt...nyt olemme saajapuolella loka- ja marraskuun maksuista enkä saa esimiestäni kiinni...on kuulemma lomalla tänään . Esimieheni lupasi soittaa minulle jo viikko sitten keskiviikkona, mutta eipä ole soittanut, joten taas mun pitäis odotella ihan rauhassa ...mä en enää kohta ala ollenkaan...prkl .

Oho...kone ilmoittaa, että pitää asentaa jokin uusi päivitys ja komentaa sulkemaan koneen...tehdäänpä siis niin ja palataan sitten myöhemmin asiaan...heippa.