...miten erilaista täällä on verrattuna Espoon ja pääkaupunkiseudun kotkotuksiin.

Eilen lähdin pikkumiehen ja serkkunsa kanssa kylälle kauppaan. Hetken siellä oltuamme tuli kauppiaan rouva kysymään: "Oletko sinä P...?". Minä siihen, jotta kyllä olen...kauppiaan rouva siihen sitten: "Sinun kortti taitaa olla täällä"...siis mitä Yllättynyt???

Totesin siihen, etten ollut vielä täällä ollessamme käynyt kaupalla, mutta kauppiaan rouva totesi, että mieshän kävi täällä edellisenä päivänä ja tiputti kortin...siinähän se oli miehen rinnakkaiskortti mun S-etukorttiin Nauru...että näin.

Anopilla on tili kyseisessä kaupassa ja minua evästettiin kauppaan lähtiessä, että laita ostokset sitten tilille...ja niinpä kassalla maksaessani ilmoitin vain tilin numeron...ja kas...tilille meni ostokset niin että humpsahti...minulta ei kysytty mitään todisteita ja miksi olisikaan...hehän tuntevat minut jo 16 vuoden ajalta.

Espoossa käyn aina samoissa kaupoissa, mutta ei minua siellä tunneta...eikä tulla koskaan tuntemaankaan...ei ikinä samalla tavalla kuin täällä kyläkaupassa, jossa käyn kerran tai kaksi kesässä...miettikääpä sitä Nauru.

Tänään voin oikein röyhistää rintaa...lähdin heti aamusta lenkille miehen siskon kanssa...puolitoista tuntia käveltiin ja paranneltiin maailmaa...enkä myöskään ole syönyt ollenkaan herkkuja tälle päivälle...vielä. Yritän kovasti olla niitä tänään syömättä, mutta saa sitten illalla nähdä miten tämän päivän kanssa kävi...

Muutoin tänään tiedossa yhdessäoloa suurella kokoonpanolla Nauru.